Friday, March 16, 2007

誰說小靈鹿沒好處!? / Who say Small Little Kancil no use!?

*相片來源:-

*Photo source from:-

我家的小靈鹿(馬來西亞第二小型國產車)就快要陪我度過第四個年頭了﹐家有老馬當然方便啦﹐但當駕駛著它和老爸出外時﹐老爸總是嘮叨地數著它的弱點。最常聽到他說的就是車子這樣小﹐放多一點東西都不行。這一點我有點認同﹐因後車箱太小當放滿東西後, 後坐的逼不得已要捨點位了﹐甚至於有時前坐也需要捨點位﹐您應該可以想像得到吧。

但近期我發現了這小靈鹿的好處﹐可能你聽了也會覺得蠻對的。眾所週知馬來西亞的道路很多都是這裡一個洞那裡一個洞的﹐補了再爛﹐爛了再補﹐補到阿媽都不認得﹐簡直是”面目全非” 。我住這兒就有條路爛得看了都會咋舌﹐大車子經過必定中招﹐必須放慢速度﹐否則進廠的可能性就越來越接近。這條爛路的情況是這樣的﹐整條路兩旁都是洞﹐車子要越過唯一的辦法是從中間越過﹐大車子肯定沒辦法躲避。但我發現這小靈鹿有它的好處﹐因車身小﹐駛過這條路時可過關斬將地躲過這一關。還有﹐當路太窄而前方有車停在路旁時﹐這小靈鹿可從旁邊越過﹐而稍微大一點的車必須等到前方的車駛走後才跟著後尾駛去。

除此之外﹐因我是住廉價公寓﹐停車場是公開的﹐每每想找個停車位都難。尤其是過了晚上十點﹐別妄想停放車輛對准自家的樓下﹐兜多兩圈如果找到停車位的話﹐都算你幸運﹐偷笑都來不及。就在上個月﹐當我跟朋友喝茶後回家已很晚了﹐想找個停車位都難。突然我看見不遠處好像有個停車位但排在我前面的車已有兩三輛了﹐我心想這次糟了﹐這車位應該不會屬於我的了。但看著前方的車輛打了訊號燈後又不轉進去﹐讓我摸不著頭腦。當我駛到那停車位時﹐我終於明白了。原來那車位有街燈柱在後面﹐車子太長停放不到﹐而我這小靈鹿沒兩下就塞了進去﹐算是幸運。這就是小靈鹿的好處﹐暫時想到這裡﹐找到好處再寫寫吧。
--
My SLK - “Small Little Kancil” (a small car manufactured in Malaysia) going to celebrate the 4th anniversary with me soon. Of course it is convenient for me & family to having a car, but when I drive the SLK went out together with Dad he will always point out the weaknesses of the car. He always said the car is too small, can’t even put more things inside. Of course I agreed with this point, because the boot is too small. After the boot keep things till full then the back sit have to leave some space for keep things. Sometimes the front sit also have to do so, I thing you can imagine how “big” the SLK is.

But recently I found that the SLK have it pros, maybe you will agree with what I telling here too. As what we know most of the roads in Malaysia is badly damages, having holes everywhere. One of the roads in my area here is badly damage too, both sides of the road full with holes. If big car drive over sure will hit the holes, the only way to safely pass through is drive in the middle of the road. But for standard or big cars, it sure can’t escape the whole. My SLK have it pros, car size is small & when passing by the road can drive in the middle of the road without hit the holes. One more thing, if the road is small & there is a car stop beside the road in front of your car for a moment then the SLK can just pass over from the side of the car without waiting. For a standard or big cars it might not do that.

Beside these, I’m living at low cost apartment & it’s very difficult for me to have a parking space especially after 10p.m because is an open car park. If found a parking space after 10p.m, it’s consider very lucky. Last month went out late with friends and when I reached at the car park ready for park my car but found no parking space. Later on I found there is a parking space just few steps in front of me but I thought it wasn’t my luck cause in front of my car few cars was queuing. What surprised me was when all the cars in front of me just show signal to turn in but not turn into the parking space, finally I understand why they left the parking space. There was a lamppost behind the parking space and all the cars in front of me is big enough & not able to fit into the parking space. But for my SLK, it just took few seconds to park into the space cause SLK is a small car that just required little space. It considered lucky for me on that night. That’s the pros of SLK, will continue the post when I found new pros of SLK.

6 comments:

Frankie said...

找parking的时候,最讨厌kancil..因为它让我一场欢喜,一场空。

Anonymous said...

"找parking的时候,最讨厌kancil..因为它让我一场欢喜,一场空。"

与君同感。哈哈哈!

wk said...

Not just Kancil, Kenari as well.

wk said...

Opps. Should be Kenari. Kelisa is taller than usual, easier to be spotted.

wk said...

Sorry... mistake again. I mean Kelisa. (I keep mixing up with these 2 cars' name, wonder why.)

ED said...

凡奇大哥和kean-jin lim,
哈哈﹐最討厭小靈鹿噢。。。我當然知道為甚麼啦﹐因為我也時常中招咧。但我不會像其他人停放到裡面去。Kean-jin, 謝謝光臨﹐多多來坐吧。

wk,
kelisa & kancil almost the same size so no choices, all have to thanks to Perodua cause manufactured such a small car. MUAHAHAHA....Anyway, thanks for visit.