Thursday, March 29, 2007

我的第二個睡房 / My Second Bedroom

我家有三間睡房﹐主人房當然是老爸和老娘的﹐下來就是最小的房間﹐那當然是小妹的啦。至於我的呢﹐當然比小妹的大而比主人房小啦。不過呀﹐有了它就等於沒有﹐因為我有個壞習慣就是喜歡在客廳睡多過在房間睡﹐寧願做廳長。老爸有時會開玩笑地跟我說不如租掉我的睡房給人﹐拿點租金來幫補家用不是更好。其實有時感覺到在客廳入睡的速度比在睡房快好多咧﹐還有客廳比睡房涼好多。有時翻來覆去睡不著﹐第一個想到的地方就是客廳﹐大概用五分鐘就與周公女兒會面了。客廳給我一個字﹐爽! 它也是我的第二個睡房﹐相信很多人也和我一樣有這個習慣吧! 您是其中一個嗎?


My apartment unit here has 3 bedrooms, the master bedroom is for Mom & Dad and the smallest bedroom is for my sister. For me, of course it’s a bedroom that bigger than sister’s room & smaller than master bedroom. Having a bedroom equal to no bedroom for me because I having a bad habit, I like to sleep at living room. Sometimes Dad will joke with me, asked me to rent my bedroom to others so that can earn some rental fees. I feel that living room is easier to fall in sleep and cooler than bedroom. When I can’t sleep at bedroom, the first place in my mind is living room. It just took me 5 minutes to fall in sleep. One word to describe my living room- COOL! It's also my second bedroom; I believed a lot of people like me having this habit! Are you?

5 comments:

wk said...

你家的沙发一定很舒服。

ED said...

其實不呢﹐我是搬整個床單到客廳睡的咧。

Wois said...

我的房间可能现在被哥哥霸占了。。。。

想起来都伤心

ED said...

不用傷心啦﹐妳就快要回家了﹐到時候快快將它搶回來囉。

Wois said...

我回家只是一两三天就得离开了。。。真伤心。