Tuesday, December 25, 2007

大掃除 / Cleaning-up

十二月假期特別多,再加上自己的年假還剩幾天,在這一個月裡一定要用完,所以有很多時間可以呆在家裡。其實不只呆在家裡那麼簡單,我已經開始了我的計劃。續今年農歷新年的除夕,我在家裡收拾房間直到傍晚(都怪自己平時懶惰),身心疲勞得說不出話,再加上家人常常都在唸我的房間骯髒得很,所以這個月的計劃就是為即將到來的農歷新年大掃除。你別以為快噢,其實算算不到兩個月咧。這計劃其實已開始好久了,我真的不想歷史重演,再來就是要證明給家人看我已在“努力”啦,我要他們看到我在改變中。其實提早打掃房間也不錯嘛,不用累壞自己。

那天打掃房間時,眞的發現了好多沒有用到的“垃圾”。我自己也搞不清楚為何我會收藏這些東西,只知道以前收拾時覺得不捨得丟,以為將來還會用到,但過了幾年了,哪不捨得的東東還不是原封不動的擺在哪兒,就是不明白有甚麼不捨得啦。嗨。。。紙張和雜志就是最多的,但我也不會傻傻地拿去丟掉,過兩天會拿去賣,一來可以再循環,二來可以拿回零用錢。

在這收拾過程裡,開始慢慢感覺到凡事不好不捨得,要放得下。這只是個開始噢,還有很多在等著讓我一一鏟除的。

December is the month of holiday, added I still got few days leave needed to clear, so this month I got a lot of time staying at home. Due to the past Chinese New Year Eve I stay at home cleaned up my room till evening (due to lazy), it’s really tiring me. Added family members always said my room was very dirty, so December is the best time for me to clean up my room for the coming Chinese New Year. It is less than 2 months only; it’s not early for me. The plan was actually started long time ago, just that I want to make sure no same “incident” happen again for CNY eve, added I want to prove to my family I am changing now.

Few days ago when I cleaned up my room, found a lot of unused “rubbish”, even myself also don’t understand why I can keep “them” for such a long time. Previously when I cleaned up my room, I thought would need it for my future and keep it back into the same places but after few years those “rubbish” still keep in the same places not use at all. Haiii… papers & magazines is the most in my room, but I will not throw it into the dustbin. Few days later will sell it to recycle center so that can get my money back.

For the whole cleaning process, I realized that don’t keep too much unused things in the room, must let go something. It is same like don’t keep to much problem in my heart, must let go something. It’s just the beginning, still got a lot of things for me to clean up later.

No comments: