Friday, January 25, 2008

雨的味道 / Rain's Smell

呼。。。那個氣候眞的在變化著,一個晴天霹靂,烏云滿天,刮起風,數分鐘後一場滂沱大雨。我珍惜雨天,也喜歡雨天,更愛上雨天的那種味道,尤其是雨後的那個味道。如果您問我到底是甚麼或怎樣的味道,我眞的很難形容出來,只有那些和我一樣喜歡雨天味道的人才會明白那個味道是怎樣的。也許我可以以最淺白的方式來形容雨的味道,那種味道可以說是帶點新鮮的空氣,冷冷的空氣,涼涼的。。。呃。。。還是無法形容那個味道。

我最喜歡嗅到這種味道是當我騎著摩哆機車和睡覺的時候,那個濃濃的味道深入鼻孔,再延伸至腦漿,再進入我的肺,我的丹田,再從鼻孔呼出(去想像吧,哈哈)。。。整個過程好像幫我清洗五臟六腑,好舒服噢。如果您不知道這種味道是怎樣的,不如等雨天來到時,開開窗戶嗅一嗅那個味道,搞不好您可能會好像我一樣愛上雨的味道。哈哈。你覺得我這個人是不是怪怪的?怪也好,不怪也好,總之您去試試嗅一嗅吧,嗅了後回來告訴我喜不喜歡那味道。

HUUU… the weather is changing, from sunny to cloudy, then to thunder follow by wind blow. Few second later rain start. I treasure raining day, I love raining day and I even like the smell of rain especially the smell after rain. If you ask me what the rain’s smell likes, I can’t really describe it. Only those people like me who like the rain’s smell will know my feeling. Maybe I use the most basic way to describe the rain’s smell; it feels like a little bit of fresh air, cold air, a little bit of cool… Errrr… still can’t describe the smell.

I like the raining smell especially when riding motorbike and sleeping hours, the smell blow in to my nostril, then in to my brain, and flow in to my lungs follow by my abdominal, and then flow out from my nose(try to imagine, haha)… The whole process is similar like cleaning my organs, feel so good. If you don’t know what the smell like, you can wait for raining day and have a try to smell with the rain’s smell; maybe you will like me love the rain’s smell later on. Haha. Am I weird? Weird or not is not important, the important thing is please try to smell the rain’s smell, remember tell me whether you like the smell or not.

No comments: