Friday, January 18, 2008

經典歌曲 / Classical Song

我是八字輩出生的,照理來說應該喜歡聽現代歌曲的人,但我偏偏喜歡上老歌,越經典的就越好聽。但我也不會完全不聽現代歌曲,只是覺得老歌聽起來有一般濃濃的快感,那種快感難以形容,如果你問老一輩的爸爸和媽媽們,他們可能知道我所講的快感是甚麼。我有想過為何我愛上經典歌曲,我想最大的可能性歸功於父母親。從小到大都與父母一起住,唱機裡頭常播出他們喜愛的經典歌曲,日復日就這樣的愛上了老歌,歌手們的歌聲讓我陶醉。人家問我甚麼年代出世的,這樣年輕的小伙子竟然愛上經典歌曲。哈哈,但我跟自己說年輕人愛上經典歌曲無罪呀!

當我回想以前所聽過的歌曲時,印像中好像沒聽過費玉清所唱的,但近年來都有聽到他的歌聲,還慢慢地喜歡上他那把聲音。其實還有很多好聽的歌手我沒列出來,他們的歌一樣好聽。我都希望這些經典歌曲能流傳到我們的下一代,好讓他們回味一翻。

I was born in 80-an, and supposed like to listen to the modern songs that hits in the town. Unfortunately I like to listen to classic songs, the more classic the more I like. But I will listen to the modern songs too, just feel that the classic songs are nicer, I can’t really describe the feeling. If you ask the eldest, they might know what my feeling is. I did find out why I like classic songs so much, I think most probably caused by my parents. Since born till now me living together with my parents, most of the time the songs that played by them from the radio cassette are classic songs. Day-by-day and end up I like the classic songs, the classic songs & the singers sound are so nice. Some people asked me which year I born at, such a young man fallen in love with the classic song. Haha, but I told myself nothing wrong if a young man fallen in love with the classical songs!

When I recall the classic songs that I listened previously, as what I remember I never listened the songs that sang by Fei Yu Qing. But I did listen to his songs recently; I like his songs so much. Actually there are few more singers with the great sound which I did not mention here, their songs are great too. Finally I hope next generation people are able to listen to the classical songs that currently listening by us, hope they can enjoy as well in the future.

2 comments:

Wois said...

我也是听老歌的kaki...
蔡琴要来马开唱了。很想去听

ED said...

喜歡聽老歌很好啊。
蔡琴來大馬開唱,如果想去聽的話就快去買票囖。我可以陪你去,你出錢。Ngek Ngek...