Tuesday, April 01, 2008

摩哆機車與的士 / Motorbike and Taxi

昨天月尾加班如常,騎摩哆機車回家時踏出公司的大門機車遙遙晃,心知不妙,望望輪胎果然不出我所料,爆胎!機車唯有暫時放在公司,的士是唯一選擇吧。

上車後,計程表以二令吉開始計算。天啊,跳得太快了,我的眼睛從上車直到下車都沒離開過計程表,每跳十仙我心裡就“哇”一聲。到路口時跳到四令吉了,我趕快喊的士司機停在路口,不用轉進我家樓下。呼。。。不用十分鐘的路程,四令吉,你說貴嗎?我很少搭的士,應該有五年以上吧,所以感覺有點貴。。。呃。。。慘了,好像孤寒和吝嗇的面子都擺出來了,哈哈。感覺上沒了機車眞的不方便,所以呀要好好的愛護它,感謝它多年來為我負出許多。

Yesterday work overtime till late night, when riding my motorbike back home (just step out from the company’s gate) the motorbike was shaking. I guess I know what was going on, my sixth senses told me tyre puncture, its true man. No choice, motorbike need to left at company, taxi was the only choice.

The taxi’s meter started at RM2 once I get in. My God, the meter keep on jumped. My eyes stared at the meter since get into the cab till back home, the meter jumped too fast. Every 10 cents it jumped, my mind will said “wow”. When the meter jumped till RM4, it almost reaches at my apartment, I quickly asked the driver drop me immediately without stop at ground floor. Huu... RM4 for a journey less than 10 minutes, do you think expensive? I seldom take taxi (more than 5 years), that’s why feel expensive. Errr… seem like my stingy face showing off now, haha. I feel inconvenient without my motorbike, that’s why must always love & take care of her, thanks for my motorbike for these few years of service.


無所事事,用電腦畫畫我的摩哆,美嗎?哈哈。
Feel boring, use my computer to draw out my motorbike, nice? Haha.

4 comments:

Wois said...

所以啊!有空也要去塔巴士。哈

ED said...

最糟的是我家到公司沒有直通的巴士,不然的話我也會選擇巴士畢竟比較便宜。

Frankie said...

幸好你家离公司不远。

ED said...

凡奇:是啊,少過十分鐘的車程,還算近啦。只希望事件不會從演。 :)