Thursday, September 06, 2007

步伐在轉著 / The Pace is Changing

今早跟媽聊聊時,看見姐姐的兒子躺在床上睡得多麼的自在,我跟媽不約而同地有種感覺做小孩多麼的好,沒有太多的擔心,唯一要擔心的東西就是學業和功課。

說眞的,當我拿起他的作業課本時,我也慌了陣子,他們的作業課本根本就不如我們以前的那麼簡單。看了某些習題我也不會做,天呀,才二年級咧。只能用一句來形容,現在社會的步伐不如以前了!我在想啊,可能他們未來的路會比我們來得辛苦啊。。。

This morning when having a chat with mom, I look at sister’s son slept on the bed with the comfortable look, mom & I having a same thought. We thought of being a child is so good, not much to worry, the only thing that worry is study and school’s homework.

Talk about homework, when I look at his textbook I did feel a bit panic. Their textbook is not as easy like our previous textbook; I can’t even answer some of the questions from the textbook. My God, he is just Standard 2 only. What can I say about the community now was the pace is totally different from the previous. I’m thinking, maybe their future will be more harder compare to us…

2 comments:

vanille said...

哦,真的吗。。。
不过我也听过我姐姐在若干年前教补习,已经察觉到,孩子在很小的年纪已经受父母的要求补习比他们现实里高一级的科目。
他们的路不会比我们来的辛苦,只是会少了几分童真。思想也越来越见成熟。

ED said...

在功課上,他們的確會比我們來得辛苦,壓力會更大。