Thursday, February 16, 2006

病了﹐回到過去。。。/ Sick, back to the past...

二月十四日是西方情人節﹐我過著一個沒有情人的情人節。那天回到家﹐沖了涼﹐用了晚餐後﹐感覺身體好累。八點多就睡得像只死豬﹐十二點多起身後﹐身體熱淌淌的﹐背部的骨頭蠻痛的。我知道這回我生病了。

喝了水後﹐繼續睡。就在這時﹐眼前出現了以前所居住過的木屋。在這裡﹐我看見了中年時的父母。我好怕﹐心想我是不是回到過去。在隔壁站著的是我妹妹﹐她的樣貌與現在二十多歲的樣貌是一樣的。我對著小妹說我們是不是回到過去﹐不如買份報紙看看那天的日期。買了報紙後﹐報紙上寫著的年份是一九九三年。天啊﹐我真的不敢相信眼前這一目。一九九三年是我讀小六的那年﹐如果從那年算起﹐我還有三個大小考試要過(小六的UPSR, 中三與中五的PMR和SPM) 。我跟小妹說我怎都要回到二零零六年。在我想著想著時﹐意志力告訴我﹐我只是在夢中的一九九三。只要我大力振作﹐就能回到現在的二零零六年。就在我大力振作後﹐我看見了我的衣櫥﹐電腦﹐我正在睡的床等等。終于”回到” 了二零零六年。當我在望望睡在客廳的小妹時﹐她也在那一刻驚醒過來。這是不是與這夢有關呢? 真是不可詩意。

到了第二天一早(二月十五日)﹐看醫生後拿了一天病假﹐醫生說我感冒。從早睡到晚﹐感覺病情還是那麼嚴重。今天早上﹐決定再看一次病。醫生再給我一天病假﹐也是從早睡到晚。剛剛才起床不久﹐感覺好多了﹐但是還有點累。不知明天會不會太累在公司睡著了﹐希望能哀過那超冷的冷氣房吧!


February 14, this Valentine Day I passed it lonely (should be say every year, haha). Back to home around 6.45pm, after bath & have my dinner feel very tire. Slept at around 8pm almost like a pig. Woke up around 12 midnight, my body was hot & backbone was pain. I knew what happened to me, I was sick.

After have a cup of water, continue to sleep. By this time, I saw my old wood house appear inform of me. I saw my parents in middle age in the house. I am scared, asked myself am I back to the past? My youngest sis was stand beside me. Her face was same like now. I asked my sis, are we back to the past? Should we bought a newspaper & have a look for the date. After bought the newspaper, the date show in the newspaper was Year 1993. My God, I can’t believe. Year 1993 was the year I study for Standard 6. If I count from that year, I still need to sit for 3 main exams (Standard 6 for UPSR, Secondary School for PMR & SPM). I told my sis no matter how hard to get back; I must back to Year 2006. Suddenly my six senses told me, I am just in a dream at the Year 1993. I just need to control myself then I will be back to Year 2006 soon. I followed my instinct, after few seconds I saw my cupboard, computer, the bed that I was sleep on & so on. Finally I “back” to Year 2006. When I look at sis that slept at living room, she woke up too. Is that related to this dream? Can’t believe.
The next day morning (Febuary 15th), I get my 1-day medical leave & doctor said I having fever. I was slept from morning till night but not feel better. Today morning, I get 1 more day for medical leave. Slept from morning till night too. Just woke up & feel better but very tire. Hope tomorrow wouldn’t fall in sleep at office.

2 comments:

mimi c",) said...

我的天,有这么巧吗?哈哈。。

我和你一样,在情人节那天病了,我是当天就有预兆自己会生病,可是那天朋友有邀约一起吃晚餐,本来不舒服想推辞可是朋友会闷闷不乐,后来搞到后来朋友和我以及我的同事一起共用晚餐,我心想越多人越好嘛,好比两个女生一起共用晚餐,然后身边的人都是一对对情侣。

哪知道当晚回家后,就有点发烧。很夜了所以懒得去看医生,随随便便吃个药睡个觉。哪知道第二天早上起来完全没有声音,只好乖乖请病假去了。哈哈。我们都在十五号那天请病假。。。

ED said...

跟你說啦﹐世界就是這麼小的啦。我想啊﹐還有很多人都像我們一樣在情人節當天也生病了。希望大家都能早日康復吧﹗